Nedräkning

Sitter här för mig själv med ett glas vin och funderar på faktumet att jag om mindre än 10 minuter inte är 20 år längre. Om inte mindre än 8 minuter så är jag 21!

Tar en klunk vin till och tittar på mitt ensamma lilla doftljus som håller mig sällskap dessa sista 7 minuter. Lyssnar på Bright Eyes och tänker att livet är ganska bra ändå. Har lyckats bli av med allt värdefullt jag äger denna senaste vecka, men har också upptäckt hur många väldigt fina människor jag har omkring mig.

6 minuter kvar och får ett första grattis av en söt tjej från Australien.
5 minuter kvar och jag går o stänger fönstret, hösten är här och det känns i Parisluften.
4 minuter kvar och jag tittar på den röda påsen som Emilia har gömt min present i.
3 minuter kvar och jag fyller på mitt vinglas.
2 minuter kvar och jag inser att jag inte har köpt Emilias present ännu.
1 minut och jag tar ännu en klunk av det billiga lådvinet.

.....


21!


Comments
Posted by: Anonym

GRATTIS!

2009-09-29 @ 11:19:52

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0