The three ducks - listan!

Åh va glad jag blir när jag ser att ni fortfarande är ett gäng som klickar in här fast jag har blivit en lat liten mask med att uppdatera!
Vill så gärna göra ett fotoreportage från vårt vandrarhem, där vi bor i ytterliggare en vecka, men jag är sorgligt kameralös för tillfället. Hoppas att det snart är ordnat... (hint hint, pappa) vi kör på en gammal hederlig lista så länge!

Namn: Three ducks hostel
Var: Place Etienne Pernet, precis vid söta Rue de Commerce. Mitt emot en kyrka - där emilia redan har hunnit springa in på en gudstjänst (eh..?)
Beskrivning: En liten bar leder in till en riktigt mysig innegård, med rustika gamla trädgårdsmöbler och växter i alla hörn. Gården kantas av färglada stenhus, med en lång balkong som binder ihop allt. Högst upp på ett av taken sitter en anka i metall och spanar ut över staden.
Bäst: Jag gillar läget, att frukosten ingår är inte heller helt fel. Dock slutar den serveras halv 10, så vi har ju inte lyckats klämma in det än...
Sämst: Kylan, plus duschen. Ett litet skjul på gården med en galen dusch längst in i en kaklad gång, taket sitter lite halvt på och vattnet växlar mellan iskallt och skållhett. Behöver jag säga att jag inte bryr mig om lite smuts den här veckan?
Övrigt: Klientelet är minst sagt intressant, som på de flesta vandrarhem. Vi har hunnit få en italiensk mystisk snubbe som ny beundrare, bjudit några kanadensare på öl, fått en väldigt intressant sallad (lax, oliver, tomat, klementiner, färskost, endiver och blåbär. Hm..) av en möjligen påtänd liten dam och jag har råkat kalla en svensk för en del av en ful grupp killar som sjunger som åsnor. Smooth.

Comments
Posted by: Gunilla

Haha, det låter som ni bor på ett intressant ställe tycker jag. Den där salladen går ju inte av för hackor... Ska påminna pappa om den där kameran. Puss puss puss <3

2009-11-08 @ 11:39:55
URL: http://gunillastephen.blogspot.com
Posted by: Maja.

Härlig blogg du har, kul att läsa

2009-11-08 @ 12:15:32
URL: http://mcaria.blogg.se/
Posted by: Mischa

Fin blogg! :)

2009-11-08 @ 12:28:51
URL: http://miischas.blogg.se/
Posted by: sophia

ah härliga hostelliv!

2009-11-08 @ 20:50:07

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0