Always look on the bright side!

Ibland känns allting bara så där himla jättefel. Som när man går hem från nattklubben och tre killar, oberoende av varandra, kommer fram och försöker få en att åka med i deras bil. Eller när tre andra utomstående killar tutar och visslar, och en taxi kör bredvid en ända till porten, för vem vet vilken anledning.

Men då finns det bara en sak att göra - tänka vackra blå och rosa tankar. Fina små detaljer om hur bra ens liv faktiskt kan vara om man bara anstränger sig lite för att se det på rätt sätt. 

Idag är jag glad för... 

- Den jättefina kjolen och väldigt praktiska väskan jag köpte på second hand idag


- Att jag har en i princip ledig helg framför mig


- Att det är varmt ute, och att solen har strålat hela dagen


- Att jag kan strosa runt i ett vårigt Paris om dagarna och känna mig väldigt nära
den här verkligheten...


Vad är ni glada för idag?

Comments
Posted by: Gina

Jag är glad för det underbara vädret och fått vara uppe på travet med hästarna. Sedan är jag glad för att jag bara kan njuta idag och slipper stressa omkring. (:

2009-05-02 @ 10:17:36
URL: http://writingthroughlife.blogg.se/

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0