Paris: Kärlek

Titt som tätt dyker det upp frågor om Paris i kommentarerna - därför har jag nu skapat en ny kategori - Parisinfo á la ella. Där drar jag igenom olika kategorier (klubbar, barer, smultronställen etc) som nog ska ge en rätt bra bild av "mitt" Paris.

- första kategorin är speciellt till du anonyma som skrev häromdagen!

Raggning och romantik

-
Personligen så tycker jag att franska killar överlag är alldeles för "". Varje dag kommer minst en person fram på gatan och vill bjuda på kaffe, eller bara anmärka hur snygg man är. Speciellt o-nice när det är en sliskig fransk gubbe.

- Att prata engelska här är fortfarande inte självklart, de flesta kan lite grann, vissa pratar på rätt bra (dock har jag aldrig träffat någon utan den överdrivna franska brytningen) och andra kan rent bokstavligt inte ett ord.

- Användbara fraser för ovälkomna fransoser:
"Desolé, je parle pas francais" - Tyvärr, jag pratar inte franska.
"J'ai un petit ami" - Jag har pojkvän.
"Jag pratar bara svenska" - Brukar funka rätt bra om man håller sig till det en stund.

- Användbara fraser för välkomna fransoser:
"Je peux t'inviter à boire un verre?" - Vill du ta en drink med mig?
"Je voudrais te revoir" - Jag vill träffa dig igen.
"J'habite á ... (plats för adress)" - Jag bor...


Comments

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0