Happiness and Simplicity

Jag läste en artikel någonstans häromdagen, om lycka. Trots att själva artikeln i sig inte lämnade så stora avtryck hos mig, så har själva budskapet följt efter mig i ett par dagar nu.

Det här med lycka, det behöver ju egentligen inte vara så himla krångligt. I slutändan så finns det ju faktiskt inte så många måsten, och det är det bara man själv bestämmer vad man ska göra av sitt liv.

Gör man något som man inte mår bra av, så behöver det inte vara svårare än att sluta med det. Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men om man lever med den filosofin hela livet så kommer man ju alltid hamna i små svarta hål.

Nu ska jag svassa ut i solen o träffa en fin vän. Vi kanske köper en kaffe på Starbucks och sätter oss vid Seine, mycket mer än så behöver inte jag för att känna mig riktigt jäkla lycklig.


Comments
Posted by: soffan

såå sant! :)

2009-04-23 @ 15:06:16

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0