The nanny diaries

Jag. är. helt. slut. 

Första arbetsdagen gick finemang, fram tills att båda små barnen absolut skulle hålla i samma förbannade pinne utanför huset - då bröt ett halvt helvete loss. Kände mig dessutom som frankrikes sämsta barnflicka när jag kom springandes med ena barnet på höften och den andra i handen, fem minuter för sent till förskolan.. blev utstirrad av präktiga morsor och griniga tanter som har ägnat sitt liv åt att torka andras ungars blöjor, men pustade ut och glodde tillbaka när fröken sa att dörren skulle vara öppen fem minuter till så det gjorde inget alls.
Så alla kärringar (förlåt, damer menade jag ju) som gav mördarblickar, ge f* i att dömma mig!

Skulle gärna skriva mer om allt spännade som har hänt idag (allt som allt har det faktiskt varit en toppendag, bortsett från undantagen ovan), men jag tänker inte uttråka er med det at the moment. Tänker istället belöna mig med chokladmousse och en varm dusch, och såsmåningom stupa i säng.

Comments

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0