Down to bussiness

På måndag börjar jag jobba som Au-Pair, hos en familj i den söta förorten Fontenay-aux-Roses. Pappan är svensk och mamman fransyska, de vill att någon ska hjälpa till att lära barnen bättre svenska - och det är där jag kommer in i bilden. Det är två söta barn och tre dagar i veckan, känns precis lagom.
Idag ska jag dit och få se vart skolan etc ligger någonstans. Ska bli roligt att känna att jag börjar komma igång med det här, men det läskiga är att det bara är jag och mamman idag. Hon pratar nämligen bara franska, något jag inte direkt är världsmästare på. Lärarna på skolan lär dessutom också bara prata franska, så jag är redigt nervös om jag ska vara ärlig.

Men nu rabblar jag om ointressanta grejer, så det är lika bra att jag slutar skriva och går någon annan stans och är nervös där istället.

Wish me luck!

Comments

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0