Studieteknik

Nu har jag varit en duktig étudiant och gjort mina läxor, skönt att ha det ur världen för idag. Det enda som funkar för att motivera mig med läxor är att bestämma en liten belöning i förväg. Nu ställde jag till exempel fram lite ost och kex som jag bestämde att jag skulle få ta av när jag hade gjort klart alla uppgifter. Att lyssna på musik funkar också, men det är nog olika från person till person.
Om det är ett längre arbete är det skönt dela upp det på något sätt, att sätta rimliga mål. Det känns lätt obestigbart om man bara sitter o kämpar och kämpar i ett långt svep. Det underlättar lite att sätta delmål och ta korta pauser ofta.

Det var mina små studieknep, nu ska jag gå o knapra på min belöning. Puss på er.

Comments

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0