språkproblem?

Kollade förresten in lite av skandinaviska So you think you can dance idag, riktigt roligt. Föredrar dock den amerikanska varianten, men what the hell. Dans är ju alltid roligt!

Något jag tyckte var roligt var att de blandar svenska, norska och danska hejvilt. Sitter man framför tv'n o lyssnar i lugn och ro så är det ju inga större problem, men jag kan tänka mig att det blir svettigt när man står uppe på scen och är skitnervös.

Och så är det ju kommunikationen mellan programledarna också.. som ikväll, danska bruden drog någon lång harang och efter henne var det tydligen svenskens tur att ta över. Det blev tyst en stund sen sa hon något käckt (som jag blir galen på att jag har glömt) i stil med "Ja precis ja, så är det." Helt lost, och jag tyckte att det va så skönt! Kändes som att hon inte hade någon jäkla aning om vad danskan just hade rabblat igenom. Känns bra att man inte är den enda som är lite borttappad ibland, go kicki!


Comments

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0