lightning strikes

Inatt var det värsta blixt-ovädret jag har varit med om. Jag som är så lättskrämd visste inte vad jag skulle göra av mig själv, låg mest o gömde mig krampaktigt under täcket med nallen i högsta hugg.
Det var som i en gammal skräckfilm - ni vet när man ser ett gammalt stort hus på en kulle, och så plötsligt blir allt blåtvitt av en blixt, o så ser man precis hur skrangligt och läskigt huset är. Precis så var det, bara utan det läskiga huset och med en gammal parisfasad utanför fönstret istället. Hela mitt rum blev liksom blått varje gång det blixtrade, så det var inte så att man bara kunde blunda o koppla bort det.
Hu. Jag klarade mig genom natten i alla fall, och nu verkar det ju vara över.

Har förresten århundradets värsta lock för högra örat. Jag hör absolut ingenting på det, trodde att det skulle släppa över natten - men det gjorde det inte. Trodde att folk överdrev när de säger att de inte hör något p.g.a en förkylning, men tji fick jag. Och ingen nässpray har vi heller.

Strax ska jag iväg o köpa biljetter - ikväll smäller det!! Äntligen !!!

Comments

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0