från not so fab, till sämst!

Idag masade jag mig alltså upp vid halv 9, för att hinna med ungdomsmottagningens öppet hus. Det skulle vara mellan 8:30 och 9:30, så jag tänkte att om man är där strax efter 9 så ska det vara hellugnt. Men nej - när jag kommer dit 5 över 9 så är det fullt (och jag trodde att grejen med drop in var att man kunde komma när man vill, silly me.). Och imorn är det stängt.
Så där står jag, trött som ett as och förbannad, vid odenplan 10 över 9 en torsdagsmorgon. Och på lördag drar jag härifrån igen, och jag måste ha dom där förbannade p-pillrena innan dess. Så i eftermiddag ska jag göra ett nytt försök. På mottagningen på Observatoriegatan har de öppet hus mellan 17:00 och 19:00, då ska jag banne mig vara där 17:00 på pricken, och hänga på låset. Och om dom inte kan hjälpa mig där så kommer jag få tokspel på någon.

Ursäkta uttrycket, men vad fan gör dom på ungdomsmottagningar hela dagarna? Och F.Y.I så försökte jag boka tid ett antal gånger förra veckan, men de ringde aldrig upp. Och en vecka tidigare är väl alldeles för sent, eftersom man måste vara ute minst en månad i förväg ungefär. Jag blir så arg!

PS

En liten rolig sak som piggade upp min taskiga start på dagen: när jag står o pratar med dumma ungdomsmottagningstanten så kommer Emma Sjöberg in genom porten. Hon ler och säger hej, och ser så där oförskämt snygg och fräsch ut som bara fotomodeller kan. Grr..

Comments

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0