europa vs USA+Kanada

Igår pratade jag med en snubbe från New York, och på något jäkla vis så kom vi in på ämnet mackor. Den här snubben var så fascinerad över mackorna här i Paris. Här får man ju nämligen en brödskiva, en skiva ost och en skiva skinka. I USA får man en brödskiva, 50 skivor ost och 300 skivor skinka. Ungefär.
Detta är något jag minns från när jag var i Toronto o hälsade på mamma, att mackorna var overstuffed av läskig skinka. Jätteläbbigt!

Det här är något jag inte hade någon aning om innan jag åkte till Kanada, och om jag aldrig hade varit där och aldrig hade pratat med snubben igår så hade jag fortfarande trott att en "sandwich" såg i princip likadan ut i hela världen. Men så är tydligen inte fallet.





Ser den här vidrig ut or what?

Comments

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0