Varför studera?

Jag sitter o spanar lite på studera.nu, eftersom folk omkring mig verkar börja uppmärksamma mig om att det kanske snart är dags att tänka på framtiden? Jag kan berätta att jag bävar hemskt inför tanken att behöva tänka på framtiden, redan! Det är ju därför jag är här - för att koppla bort de stressande tankarna o leva i nuet en stund, o sen klarnar det nog med tiden. Hoppas jag i alla fall.
Anyway så sitter jag här o klickar runt på hemsidan, och hittar absolut ingenting som intresserar mig. Allvarligt talat - cellbiolog, bibliotikarie, dataspelsutvecklare? Give me a break. Sen hittar jag en flik som känns lite mer lockande, "varför studera?" heter den. Det är ju precis så jag tänker så jag klickar på den lilla knappen o väntar på att alla svar på mina frågetecken magiskt ska dyka upp framför nosen på mig. Följande text ploppar fram:
I det här avsnittet samlar vi information om karriärmöjligheter och arbetsmarknadsprognoser. Vi försöker svara på frågan varför man ska bry sig om att studera över huvud taget.

Och sen - tomt. Det här tycker jag är ganska roligt faktiskt. Känns som en liten hint, inte ens de själva har något svar på varför man ska plugga. Så varför bry sig?
Nu ska jag återgå till att titta på film o undgå att tänka på min framtid.

Puss o hej från nuet

Comments
Posted by: J

plugga är the shit, jag skojar inte. varför? för att du kommer att tjäna tusen gånger så mycket om du gör det, för att du träffar sjukt mycket bra folk och förhoppningsvis lär känna en ny stad. samtidigt som studentvardagen är softast i världen...

2008-04-17 @ 14:18:55
URL: http://iloveboras.se

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0