sista minuten-ångest

Fick plötsligt lite ångest över att det är något sorts obligatoriskt prov i skolan imorn. Med tanke på att jag har varit borta i nästan en vecka så känner jag mig rätt lost. Hjälp! Någon som kan ge lite sista minuten tips för att komma ihåg alla regler om franska imperfekt o passé composé? Som det i och för sig inte alls behöver handla om, det va bara en vild gissning. Oh crap.

Men va fan, ingen idé att gråta över spilld mjölk (så väldigt svenskt uttryck, måste va nån gammal bondegrej som man sa på gårdarna i östergötland för 300 år sen.. eller nåt. Fult låter det i alla fall.). Får ta det som det kommer. Går det åt helvete så gör det, det är ju inget mer med det i så fall.
Nu känns det genast lite bättre. Behövde bara få ur mig det till någon annan än bror o far. Nu ska jag knäppa på
"The assassination of Jesse James" o hålla tummarna för att det inte går alltför pinsamt dåligt imorn.

Comments

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0