oallmänbildningen står som spön i backen..

Jag är verkligen oallmänbildad. Det är sjukt jobbigt att hamna i konversationer om något som man känner att man verkligen borde veta något om, o man är helt clueless.
Idag till exempel - jag satt o tog en café créme med två snubbar från klassen när någon började prata om Nato. Där tappade dom mig kan jag säga. Jag snappade upp ett ord eller två lite här o där, typ Saddam o Al-Quaida, men jag vågade mig inte på att öppna munnen i skräck av att säga något helt fel. Vilket jag med största sannolikhet hade gjort.. Inte nog med att jag inte fattade vad dom pratade om, utan en av snubbarna är dessutom australienare. Och de flesta vet precis hur jag känner för aussieboys. Bara att höra den dialekten får mig att smälta.. satt bredvid honom på lektionen idag o kunde knappt koncentrera mig. Han är inte ens särskilt het, det är bara själva grejen att han är därifrån.

Men nu ska jag gå o välja ut en klänning för kvällens bravader, samt pyssla med lite annat som inte kräver så mycket Nato-kunskap,
puss o hej från en oallmänbildad aussie-groupie

Comments

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0