afterparty - at my place or yours?

Nu är jag hemma efter ännu en helkväll på stan.. har små-ångest över hur mycket pengar som bara verkar flyga iväg, speciellt på dom där förbannade taxiresorna. Men vad ska man göra? Om klubben stänger halv 5 o den första metron går vid kvart i 6 (och nej, man vill inte gå), då känns det inte som att man har så mycket val. Denna veckas projekt ska bli att kolla upp nattbussar tror jag, för det här lär inte hålla i längden.
Övrigt än plånbokens värk så värker min högerfot rätt ordentligt. Någon lagom packad tjej satte klacken rakt på min stackars lilla dansande fot. Har ett stort ömmande märke nu - aj.

Men nu ska jag skärpa mig o sluta klaga, något som jag o H. kom fram till att vi gör alldeles för mycket av. Här sitter vi i Paris o har det bra, så kan vi inte göra annat än att klaga över småsaker. Inte bra.
Det ska genast bli ändring - ska börja med att krypa ner i säng o drömma rosiga, glada, optimistiska drömmar.

Klara, färdiga - sov !

Comments

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0