1 minute in bliss

Ni vet när man ligger i sängen på morgonen o sover på som bäst, när sängen är så där mjuk och varm efter hela natten. När sängen känns som den bästa platsen i hela världen.
Och så ringer väckarklockan. Och man vet att man måste lämna denna varma, underbara plats. Har ni tänkt på hur långa minuterna kan kännas då? Man kan kosta på sig att snooza i fem minuter, och det känns som en underbar timme till på huvudkudden. Varje liten minut spelar roll på morgonen helt enkel.

Idag vaknade jag till strålande solsken o en liten fågelfamilj som kvittrade utanför fönstret, men för min del kunde det lika gärna vara snöstorm och mördarkaniner som hoppade runt utanför. Bara jag får mina tio extra minuter i sängen, ja då är jag nöjd och redo för en ny dag!

PS

Fick dessutom till superskum på mitt kaffe idag, de små sakerna spelar stor roll för att göra min morgon bra..

Comments

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0