Vem har tagit min lillebror?

Min lillebror är 14 år gammal, och true to age så är han en av de morgontröttaste människor jag vet. Fram till ungefär en vecka sen vill säga. Förut fick jag hoppa upp och släpa upp honom ur sängen; jag brukade rent bokstavligt talat gå och dra honom i fötterna för att han skulle gå upp. Det tog lång tid och om man hade tur så masade han sig ut genom dörren 08:25.
Idag när jag gick upp vid 8 för att knata in och väcka honom så var det ingen där. Jag gick runt lite förvirrat och tänkte att han kanske var i badrummet och mådde dåligt. "Stackare" tänkte jag och knackade lite försiktigt på badrumsdörren. Ut kommer han, helt påklädd och klar. Pigg som en liten mört. Han åt en halv grapefrukt (jag har aldrig sett honom äta frukost) och knatade iväg, på eget bevåg, vid 10 över 8.

Vad har hänt?

Comments

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0