Stockholmstankar

Ett snabbt svar till du som skrev att det var lustigt att jag för allt i världen inte vill stanna i Stockholm:
Jag gillar Stockholm, don't get me wrong! Det är en vacker stad och det är trots allt hemma. Jag kommer antagligen alltid att komma tillbaka hit och ha staden som en fast punkt i min annars ganska runtflackande tillvaro. Det jag inte gillar är att det råder en viss mentalitet i den här staden, en känsla av att väldigt många tror att det är en mycket större metropol än det egentligen är. Ja, det är sveriges största stad, men låt oss inte låtsas att det är New York.
Detta var kortvarianten - för den som är mer intresserad skulle jag kunna göra en betydligt mer utförlig utläggning. Men jag besparar er det tror jag.

Gör en liten lista över min dag istället:

  • Träning - danspasset på Kungsholmen. Helt okej, känner mig lite fånig till o från, men det är alltid skönt att komma iväg i alla fall.
  • Lunch på balkongen med mamma - vår balkong är en av mina favoritplatser i världen. Speciellt när solen ligger på och man sitter med en tallrik god mat och senaste Hello!
  • Jobb - Söta CarroSvea ringde och frågade om jag ville komma o stänga med henne ikväll, klart jag vill det! Friskis är min meditation.
  • Drink på stan med Jazzie - ska fira att hon har fixat det med betalningen till Fashion Photographyskolan hon kom in på, är hon bäst eller är hon bäst?

Comments
Posted by: Jasmine

du är underbar gumman!

2008-06-28 @ 12:29:13

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0