"does the past really need to have a present?"

Inatt när jag kom hem från krogen (ja, jag va ute och svirade igår också. Det är bussiness as usual här på Valhallavägen) var jag på väg att skriva ett argt inlägg här om att alla killar visst är likadana i slutändan. Till och med dom bra killarna är dåliga, ungefär. Nu är jag ganska glad att jag inte gjorde det, för jag vill reda ut det som har hänt innan jag bestämmer mig för att alla är skit.
Ni sex and the city-fans som läser anar nog vad jag pratar om om jag refererar till när Carrie börjar träffa Berger.  Att behöva ta "decorator"-konversationen. "You have a 'decorator', I have a 'decorator'..." och det viktigaste, "does the past really need to have a present?". Det frågar jag mig just nu.

Annat än dessa funderingar så vart det en lyckad kväll. Vi blev bjudna på en flaska skumpa, utan att ens behöva prata med snubbarna som köpte den - merci! Det blev först After och sen F12 fram till 2tiden, då vi knatade mot tunnelbanan o åkte hem.

Idag blir det träff med ett par kompisar, 50årsfest och midsommarmiddag med vännerna. Busy little bee, som vanligt..

Comments

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0