äckelpotta

Ikväll ska vi ha gäster, eller rättare sagt så ska pappa ha gäster. Jag vet inte riktigt vilka det är, jag vet bara hur pappa blir när det planeras folk här hemma. Han blir ganska så manisk nämligen. Maten planeras en vecka i förväg, han handlar upp halva Paris mataffärer och hela hemmet ska vara fläckfritt och skinande rent, ifall någon skulle få för sig att inspektera hur ren vår ugn är eller så. (Det bör tilläggas att ingen någonsin tar en såkallad husesyn här i frankrike, de blir alldeles för distraherade av champagnen och plockmatsbuffén som alltid dukas upp innan maten.)
Så nu har jag i alla fall plockat undan lite i mitt rum och även plockat fram dammsugaren. Och jag inser nu va äckligt mitt rum har blivit, bara de senaste dagarna. Jag har knappt varit hemma så jag har inte märkt något, men eftersom vi har heltäckningsmatta i sovrummen (som vi inte får riva ur.. suck) så blir det riktigt läbbigt efter bara en kort stund. Dessa jäkla mattor drar ju åt sig precis allting! Mardömmen för allergikern.. jag som har långt hår tappar dessutom en hel del, som sen sätter sig som klister i mattan. Usch!

Så nu ska jag ta itu med mattsanering, något som jag tydligen borde göra mycket oftare.

Comments

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0