Jag har en dröm...

Inatt drömde jag något om att jag var tvungen att prata spanska med någon. Det har hänt förut, ett par gånger nu när jag tänker på det faktiskt. Väldigt mystiskt eftersom det var flera år sen jag läste spanska, men tydligen så satte sig något i alla fall.

När vi ändå pratar om spanska drömmar så måste jag berätta en kortis om när vi var på utbyte till Valencia med spanskagruppen i skolan. På spanska betyder "tengo sueño" att man är trött, men bokstavligt översatt så betyder det "Jag har (en) dröm". Så när en av spanjorerna (en av de sliskigaste) kom fram till en av de svenska tjejerna och sa "I have a dream" så var det inte så konstigt att hon blev lite nervös.
Älskar såna söta språkbarriärer, det kan bli så himla fel..

Nu ska jag krypa till kojs (eller i la cama?) o kanske drömma lite flera spanska drömmar. Buenas noches!

Comments
Posted by: Adam

He he så konstigt det kan bli =). Ha en bra dag!

2008-07-21 @ 11:01:00
URL: http://modeseglaren.blogg.se/
Posted by: Linda

Jag brukar också drömma lite då och då att jag måste prata spanska med någon! Ändå var det 9 år sen jag senast läste spanska. Konstigt att det kan sitta i så himla länge. Och i drömmen hattar jag mig verkligen fram för jag kommer ju bara ihåg lite. :)

2008-07-22 @ 10:01:33
URL: http://sassycoona.blogg.se/

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0