I love vintage

Har hängt på second hand ställen idag o spanat runt. Det blev inget tygshopping, jag hittade inte det där perfekta tyget jag hade tänkt mig och så tror jag dessutom att vi har en del här hemma.
Det blev däremot lite annan shopping - en söt liten svart bomullsklänning och en kort röd kjol med stora knappar där fram. Finemang.

Ett par intressanta människor som hängde på stadsmissionen:

  • Tanten som betalade något för 90 kronor, i en-kronor. Självklart hamnade jag precis bakom henne..
  • Två unga tjejer, varav den ena klagade på att en klänning som hon gillade skulle få henne att se ut som 40 år. Själv hade hon på sig en brun lång kappa, svarta klumpga loafers och brun gammal skinnväska. Hm.

Comments

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0