tandtroll

Nu har jag stått och borstat tänderna i prick tio minuter. Jag skrubbat var tand för sig, hållt tandborsten som man håller en penna och varit högst koncentrerad. Tandläkartjejen i min klass hade varit stolt!
Hon höll nämligen ett kort litet föredrag idag, om munhygien. Det där med tandtråd är något jag aldrig riktigt har klarat av, men jag kanske ska ta o satsa på att greja det inom en snar framtid. Skummet jag spottade ut nyss var helt rött av blod, vilket tyder på att tandköttet är känsligt. Vilket betyder att det skulle må bra av lite tandtrådning. Hm.
Det får bli mitt nya uppdrag - att ta bättre hand om mina tänder. Jag borstar ju varje dag och så, men det är ändå ett område man lätt glömmer bort. Jag vet i alla fall att jag har en tendens att vara rätt slarvig.

Och man vill ju vara fräsch i munregionen, fall någon skulle komma o hälsa på..

Comments

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0