Singing Bee

Har just spanat in näst sista programmet av "Singing Bee" (svenska varianten), och jag kan fortfarande inte bestämma mig för om jag gillar det eller inte. Jag gillar idén - no doubt about it, men jag vet inte om det funkar. Det blir lite segt och stelt, och framför allt så klarar jag inte av Hanna Hedlund. Hon är säkert en asskön brud, men hon funkar inte alls som programledare! Hon känns jättestel och uppstyltad, och jag får en känsla av att hon själv inte har en liten uns av det som kallas koll på musik. Det värsta är ändå när hon betonar helt fel..
Exempel: personen sjöng "Vad gör jag nu för tiden" och det skulle vara "Vad gör du nu för tiden". Då kan fröken Hedlund komma o säga "Du sjöng, Vad gör jag nu för tiden, men det skulle ju vara Vad gör du nu för tiden". Helt förvirrande och helt fel.

Men nu ska jag hålla käften och titta på finalen.

PS

Någon som kan gissa vilken låt min lilla rad kom ifrån? Kan inte utlova så mycket annat än en kram som pris för tillfället dock. För den som vill åka till Paris och hämta den vill säga.

Comments

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0