my blueberry nights

Har precis sett filmen My Blueberry Nights med lillebror, och det va riktigt bra. Hade ingen koll på den alls, så jag visste inte vad jag skulle vänta mig. Tyckte i och för sig att man aldrig riktigt lärde känna karaktärerna, det kändes lite som att man slängdes in i en historia som man aldrig riktigt kände sig hemma i.

Det handlar alltså om en ung tjej (Norah Jones) som åker på en sorts resa i usa, efter att ha fått sitt hjärta krossat av pojkvännen. Under resan träffar hon olika människor som påverkar henne på olika sätt - problemet där tycker jag var att man antingen kunde ha fokuserat djupare på personerna hon mötte på vägen, eller inkluderat fler personer, i kortare bitar.

Jag kom aldrig riktigt in i filmen, men ändå så gillade jag den. Snyggt gjord, bra musik (älskar "try a little tenderness", som dock var med på lite udda ställen) och bra skådisar. Och vem gillar inte att dregla över Jude..?

image126

My blueberry nights - allt som allt, en sevärd film!



Comments

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0