italian lifestyle party

Ni skulle ha sett tillställningen jag o pappa var på i söndags kväll... Wow säger jag bara!

Italian lifestyle party kallades det, o hölls på operan här i Paris. Hamnar i toppen av tjusiga events (vet inte om man ska kalla dom tjusiga, eller bara.. overkill? Men lite glamour har väl ingen dött av?) jag har varit på, o jag har varit på en hel del. Hade inte blivit alltför förvånad om Donatella Versace hade stövlat in genom porten.
När man kom in så var det första man möttes av ett 20tal modelltjejer i långklänningar, uppställda i stora trappen (tänk askungen), och ett antal smokingbeklädda herrar som tog hand om ens jacka. Upp för trappen bar det (alla tog intressant nog den högra trappen, fast det inte var något som helst fel på den vänstra.. mycket mystiskt. Är människor mer vana att svänga till höger än till vänster?), där någon vitklädd kypare snitsade fram ett champagneglas och tre silverbrickor med ett stort urval av snittar. In i stora guldsalen bar det (stockholmsoperans guldsal kan slänga sig i väggen), där det va fullt med folk. Jag har nog aldrig sett så många tanter i päls och långbenta brudar i hela mitt liv. Och alla eskorterades av små runda gubbar, hm.. Något italienskt band spelade, till allas förtjusning, och den öppna baren besöktes flitigt.

Jag var ärligt talat helt stum. Jag hade dragit på mig svarta stuprörsjeans, en guld/svartrandig topp och svarta pumps med guldig tå och klack. Vadå underklädd? Jag passade in i färgtemat i alla fall..

Vad är väl en bal på slottet...?

Comments
Posted by: Lexia

Sådana där situation när man anländer någonstanns och inser att man klätt sig helt fel är inte roliga. :P

2008-04-01 @ 19:48:46
URL: http://lexia.blogg.se

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0