il fait trés beau a Paris!

Underbart väder idag! Det är för varmt för att ha jacka (sug på den ni)- då vet man att våren är här på riktigt. Sommaren närmar sig med stormsteg! Har suttit i Le Luco med kompisar i flera timmar och bara njutit..

Imorse såg jag förresten en rolig sak. Jag satt på metron och tittade ut genom fönstret o drömde mig bort (en halvtimme sen till skolan redan då, men jag hade en sån där toppenmorgon med god frukost och hela rubbet...) när en riktig affärsman går på och sätter sig mitt emot mig. Tjusigt klädd, flashig portfölj och välkammat hår. En prydlig snubbe med högt uppsatt jobb helt enkelt.
Han lägger upp portföljen i knät och öppnar den för att plocka ut något - någon dramatisk rapport gissade jag på. Något tjockt pappershäfte om något lagom tungt som skulle gås igenom på lunchmötet vad det som for igenom huvudet.
Men icke
. Snubben tar upp en tidning om World of Warcraft. Och någon så koncentrerad har jag sällan sett. Han var verkligen totalt inne i texterna och bilderna om ett himla dataspel.. Kunde inte låta bli att fnissa lite, men det märkte han som tur var inte - han var för koncenrerad på sin tidning.

Comments
Posted by: Lexia

För vissa är det mer än ett himla dataspel ;)
Det är faktiskt ett mmorpg!

2008-04-16 @ 21:53:21
URL: http://lexia.blogg.se

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0