Full house

Sitter här och kämpar med designen på den här lilla bloggen, har aldrig brytt mig om det tidigare men nu tänkte jag börja satsa lite. Är ju ändå inne o skriver varje dag, och ni som läser kan ju få spana på något snyggare än den här trista bakgrunden. Har försökt lägga upp en chic liten parisbild längst upp i en halvtimme nu, det funkade i en minut och sen försvann det. Mycket mystiskt.. syns den för er?
Oh well. Ska inte tråka ut er med det, ni får helt enkelt se mina små stapplande steg mot en snyggare sida.

Pratade just med mamsen om att lillebror vill flytta tillbaka till Stockholm i höst. Något som tyvärr inte alls kom som en god nyhet för mig.. För det första så är det boendesituationen - ska jag, mamma och lillebror bo tillsammans i vår lilla trea? Vem ska sova var? Ska han hänga med alla sina polare hos oss? Har vant mig vid att bo ensam med mamma nu, och det har varit så himla bekvämt. Känns dessutom som att jag och bror har en mycket bättre relation när vi bor en bit ifrån varandra och inte är så inpå varandra hela tiden. Jag lär iofs fly landet i höst, men någon gång ska jag ju komma tillbaka.. ska någon ta över mitt rum när jag är borta då? Jag har nämligen det mest attraktiva sovrummet - störst, flest garderober och något avskilt. Hm. Inte bra.
Det andra lilla problemet är att jag inte alls tycker om tanken att han ska gå nian i Engelbrekt. Jag själv gick i grannskolan Matteus, och jag vet precis hur mycket grupptryck, drickande och mobbning som cirkulerade i Vasastans och Östermlams högstadiekretsar.
Det här känns inte alls bra mina vänner, inte alls.

Det här vart inte alls så kul för er att läsa, men jag behövde skriva av mig en snabbis. Nu ska jag återgå till att försöka få upp den där himla bilden.

Puss på er.

PS

Någon annan som brukade kolla på Full House? Älskade det när jag gick i 4an/5an, när jag bodde i köpenhamn o hängde med massa amerikanska ungar. Gick i perfekt tid efter skolan också.. Quel nostalgitripp.

image112


Comments
Posted by: Nina

Jag tittade jämt på full house, det var så kul! :)

2008-04-23 @ 10:42:48
URL: http://ninawikizz.blogg.se

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0