andningspaus.

Jag har haft årets längsta dag. Huvudet är helt slut, tillsammans med fötterna - men resten av kroppen är pigg som en mört. Har fått i mig alldeles för mycket koffein idag, så jag kommer aldrig att kunna somna..

Dagen har hur som helst varit på både gott och ont, och jag har inte haft en sekund över att sätta mig ner och andas. Inte mindre blogga. Drar en kort resumé innan jag dimper i säng..

1. Dagen börjar bra med stor god frukost och trevlig tunnelbanefärd till skolan.
2. Skolan känns bra, bland annat så får jag på rasten ett nytt smile av snobb/snyggingen i parallellklassen. Pratar även med aussie-killen i klassen, som bjuder med mig på drink senare på kvällen. Jag har på tal om det nu bestämt mig för att jag tycker att han är attraktiv, kanske är det bara aussiedialekten som lurar, eller möjligen min heta dröm häromnatten - men något är det definitivt.
3. Blir bjuden på sushi till lunch av sötaste gay-spanjoren D.
4. Off till sjukhuset med D., som får dåliga besked. Detta har tagit upp det mesta av både min fysiska tid, och den mentala. Känns inte alls roligt.. än så länge är allt lite luddigt, och huvudpersonen är optimistisk, vilket är skönt.
5. Språngmarsch hem, på med byxor istället för sommarklänning och spring ut på stan för att möta pappa o käka moules frites-middag.
6. Skynda hem till A. förfestgrej, som inte alls blev förfest. Men jag hade lovat att komma förbi, och det gjorde jag också.
7. Vid 12tiden tar jag mig till S:t Paul för att möta heta aussien, plus hans läskiga syster. Om alla tjejer i australien är som hon kanske jag blir tvungen att tänka om.. snacka om intimidating.
8. Nu - hemma. Äntligen. Ska krascha i säng och ta mig upp för att kravla till skolan igen om 5 timmar. Problemet är bara att jag aldrig kommer att få en blund i ögonen eftersom jag mellan alla dessa stressiga varv har hällt i mig litervis med kaffe..

Imorn - nya dag, nya tag.


Comments

Post comment here:

Name:
Remember me?

E-mail: (not published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0